Loty
frachtowca – w rozkładzie „Lato 2025” – realizowane będą
dwa razy w tygodniu, w czwartki i soboty. Samolot Lufthansa Cargo
lądować będzie w Katowice Airport około godziny 16, natomiast
wyloty do Frankfurtu zaplanowane są na godz. 17:30 tego samego dnia.
Loty
z Frankfurtu usługą premium
Przypomnijmy,
że Lufthansa Cargo w styczniu 2021 r. uruchomiła w terminalu
towarowym Katowice Airport ogólnopolski punkt integracji frachtu w
modelu Road Feeder Service, bazujący na transporcie przesyłek
między lotniskami za pomocą pojazdów ciężarowych. Jak wyjaśniają
w Pyrzowicach, z punktu widzenia przepisów samochód ciężarowy RFS
traktowany jest jako przewóz lotniczy – każdy transport ma między
innymi nadany numer rejsu. Co istotne, regularne połączenie
lotnicze all-cargo na trasie Frankfurt – Katowice – Frankfurt
będzie usługą premium, która poszerzy już dostępną ofertę
Lufthansy Cargo z Katowice Airport.
– Uruchomienie regularnego połączenia all-cargo między Frankfurtem a Katowicami to dla nas ważny krok w dalszym rozwoju sieci połączeń Lufthansa Cargo w Europie Środkowo-Wschodniej. Katowice Airport to dynamicznie rozwijający się port lotniczy, który odgrywa coraz większą rolę w logistyce lotniczej regionu. Jesteśmy przekonani, że nowe połączenie przyczyni się do jeszcze sprawniejszej obsługi ładunków i zwiększenia efektywności transportu lotniczego w tej części Europy – powiedział Wojciech Ryglewicz, dyrektor Lufthansy Cargo na Europę Środkowo-Wschodnią.
Pyrzowice:
lotnisko z potencjałem
W
2024 roku w terminalu towarowym Katowice Airport odprawiono w sumie
37 182 tony frachtu lotniczego, czyli o 1 248 ton więcej (wzrost o
3,5 proc.) niż w 2023 roku, kiedy obsłużono 35 934 tony cargo.
Zeszłoroczny wynik był drugim najlepszym w historii katowickiego
lotniska, a rekord pochodzi z 2022 roku, kiedy w terminalu cargo
Katowice Airport odnotowano łącznie 40 646 ton ładunków. A
wkrótce z KTW zacznie latać frachtowiec Lufthansy Cargo.
– Katowickie lotnisko będzie pierwszym w Polsce, z którego Lufthansa Cargo zacznie latać swoim frachtowcem. To ważny moment dla rozwoju oferty cargo w Katowice Airport. Dziękujemy kierownictwu Lufthansy Cargo za zaufanie. Ta decyzja pokazuje potencjał rynku oraz katowickiego lotniska w segmencie cargo. Chcemy, żeby nasz port stał się jednym z ważniejszych punktów w obszarze obsługi ładunków lotniczych, szczególnie e-commerce, w tej części Europy. Intensywnie pracujemy nad projektem rozbudowy strefy cargo i powiększenia jej o drugi terminal towarowy, którego powierzchnia zabudowy będzie wynosiła do 10 tys. mkw. – mówi Artur Tomasik, prezes zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.