Kolejny etap przebudowy wiaduktów nad S86 w Katowicach. Jest zmiana organizacji ruchu

Prace przy przebudowie wiaduktów nad S86 w Katowicach wchodzą w nową fazę. - Za nami już ponad połowa robót - zakończono budowę podpór i przyczółków nowych obiektów. Teraz czas na montaż belek ustroju nośnego - informują w katowickim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Oznacza to także zmiany dla kierowców.

Przebudowa wiaduktów w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino nad S86 w Katowicach rozpoczęła się w sierpniu 2024 roku i – jak podkreślą w GDDKiA – prace są już na półmetku. Gotowe są podpory i przyczółki nowych obiektów, a kolejna faza to montaż belek ustroju nośnego (części przęsła, która służy do przenoszenia obciążeń działających na całość konstrukcji).

Zmiany w organizacji ruchu na S86

Montaż belek wymaga zmiany organizacji ruchu, którą wprowadzano od soboty, 24 maja 2025 r. Pojazdy poruszające się jezdnią w kierunku Katowic przekierowano przejazdem technologicznym na jezdnię przeciwną - w kierunku Sosnowca.

- Taka organizacja ruchu umożliwi montaż belek prefabrykowanych nad wyłączoną z ruchu jezdnią drogi ekspresowej, a następnie pomiędzy przyczółkiem a pierwszą podporą. Szacujemy, że montaż belek powinien potrwać pięć dni roboczych – informują w GDDKiA.

Ten etap prac powinien zakończyć się do 2 czerwca 2025 r. i do tego dnia obie jezdnie mają być przejezdne (z wyłączeniem prawych pasów). Od wtorku do piątku (27 - 30 maja 2025 r.) w nocy mogą wystąpić chwilowe zamknięcia S86. Montaż belek nad jezdnią przeciwną - w kierunku Sosnowca - zaplanowany został w okresie wakacyjnym, kiedy jest znacznie mniejsze natężenie ruchu.

Nowe wiadukty mają być gotowe do końca 2025 r.

Dwa nowe wiadukty w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino zastąpią wysłużone konstrukcje wybudowane w latach 80. XX wieku, które w 2019 r. musiały zostać podparte, aby „przedłużyć ich żywotność i zapewnić bezpieczne użytkowanie”. Będzie tam dwujezdniowa droga, a także ciągi piesze i rowerowe oraz przylegająca kładka technologiczna, na której umieszczono rurociąg. Długość obiektów wyniesie blisko 85 m, a szerokość pojedynczego obiektu 14,2 m i będzie zbliżona do starych wiaduktów.

- Wykonane zostaną z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu T, na których zostanie wylana monolityczna płyta żelbetowa. Po związaniu betonu powstanie zespolona konstrukcja belkowo-płytowa, która zapewni wysoką trwałość, sztywność i efektywne przenoszenie obciążeń z jezdni na podpory. To połączenie szybkości prefabrykacji z solidnością konstrukcji monolitycznej – zaznaczają w GDDKiA.

Cała inwestycja powinna zostać zrealizowana do końca 2025 r. Wartość umowy to 25 mln zł, a wykonawcą prac jest firma Primost Południe z Będzina.

Konferencja pkp plk 22 maja 2024 1

Może Cię zainteresować:

Ruch pod wiaduktem na Mikołowskiej wróci wcześniej niż zakładano? PKP PLK i Katowice zapowiadają odblokowanie ulicy na początku 2026 roku

Autor: Arkadiusz Szymczak

22/05/2025

Katowice wiadukt klodnicka

Może Cię zainteresować:

Przejście pod wiaduktem na ul. Kłodnickiej w Katowicach znów będzie zamknięte. Kolejny etap kolejowej inwestycju

Autor: Maciej Poloczek

11/05/2025

Wiadukt na Granicznej

Może Cię zainteresować:

Dziewięć problemów Katowic. Miejsca, które rozwścieczyły katowiczan w 2024 roku

Autor: Tomasz Borówka

29/12/2024

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon
Reklama