Budowa
dodatkowej pary torów na
30-kilometrowym odcinku między
Katowicami, a Gliwicami to dla
Górnośląsko – Zagłębiowskiej Metropolii
„inwestycja
dekady”. To komunikacyjny „kręgosłup” miast tej części
regionu. Obecnie
pociągi Kolei Śląskich, realizujące przewozy wewnątrz
województwa, dzielą tory na tej trasie razem z pociągami
dalekobieżnymi,
a
to sprawia, że mogą tam kursować rzadziej niż by oczekiwano, a na
dodatek muszą ustępować pierwszeństwa, często spóźnionym,
pociągom międzynarodowym lub klasy premium.
Zmienić miałaby to dodatkowa para torów dla ruchu aglomeracyjnego. Dzięki niej składy regionalne mogłyby jeździć niezależnie od pociągów dalekobieżnych i towarowych, kursując nawet co kilkanaście minut. Obecnie przygotowania do tej inwestycji są na etapie konsultacji społecznych dla studium wykonalności. Pierwsza ich tura odbyła się wiosną. Teraz rozpoczyna się kolejna. W trakcie pięciu spotkań przedstawiciele wykonawcy studium mają przedstawić mapy podglądowe, prezentujące aktualne wyniki prac planistycznych oraz proponowane rozwiązania funkcjonalne.
Spotkania odbędą się:
9 stycznia w Świętochłowicach (godz. 17.00 – 19.00, Centrum Kultury Śląskiej, ul. Krauzego 1)
10 stycznia w Katowicach (godz. 17.00 – 19.00, Szkoła Podstawowa nr 33, ul. Witosa 23)
11 stycznia w Zabrzu (godz. 17.00 – 19.00, Miejski Ośrodek Kultury, ul. 3 Maja 91A)
12 stycznia w Rudzie Śląskiej (godz. 17.00 – 19.00, Stacja Biblioteka – dworzec Ruda Śląska Chebzie, ul. Dworcowa 33)
13 stycznia w Chorzowie (godz. 17.00 – 19.00, Focus Hotel, ul. Armii Krajowej 15)

Może Cię zainteresować: