Oficjalna nazwa to nadal Park Śląski im. gen. Jerzego Ziętka Spółka Akcyjna (gen. Jerzego Ziętka przywrócono w dokumentach spółki w marcu 2025 r.), ale nazwa marketingowa to teraz Tauron Park Śląski. Energetyczna spółka została sponsorem tytularnym parku, a umowę sponsorską podpisano 28 maja 2025 r. Tak prezes Parku Śląskiego, jak i prezes spółki Tauron przekonywali, że ta umowa jest korzystna dla obu stron. Konkretnych kwot jednak nie chcieli zdradzić.
- Oczywiście wsparcie finansowe jest ze strony spółki Tauron, jednak o szczegółach nie mogę mówić. Dzięki tej umowie m.in. oferta Parku Śląskiego wzbogacona będzie o kolejne wydarzenia. Mówimy o wydarzeniach kulturalnych, takich jak koncerty czy wydarzeniach sportowych - mówi Paweł Bilangowski, prezes Parku Śląskiego.
Tauron Park Śląski. „Projekt atrakcyjny ekonomicznie dla obu stron”
Paweł Bilangowski dodał, że każde pieniądze, które wpływają do Parku, przekładają się na inwestycje, modernizacje i tworzenie kolejnych atrakcji. Pozwalają także na poprawienie płynności finansowej spółki. Zaznaczył także, że dzięki nawiązanej współpracy informacja o tym, co dzieje się w Parku będzie mogła dotrzeć do sześciu milionów klientów firmy Tauron z kilku południowych województw Polski.
- Propozycja współpracy wyszła z naszej strony. Jest to projekt atrakcyjny ekonomicznie dla obu stron. Negocjowaliśmy intensywnie z zarządem Parku Śląskiego i dogadaliśmy się. Traktujemy to jako inwestycję, bo to inwestycja w budowanie wizerunku firmy, która jest zorientowana na klientów, zorientowana na ekologię - zaznaczył Grzegorz Lot, prezes Tauron Polska Energia.
Pierwsze wydarzenie w Tauron Park Śląski 21 czerwca 2025 r.
W ramach współpracy spółki Tauron i Parku Śląskiego 21 czerwca 2025 r. odbędzie się piknik „Dzień Nowej Energii”. W planach jest także cykl pikników „Fala pozytywnej energii” na nowym kąpielisku Fala, a jesienią – TAURON Bieg Dobrej Energii. Wzbogacona zostanie też oferta cyklicznych wydarzeń kulturalnych i rekreacyjnych, takich jak m.in. Śniadania na Trawie, koncerty w Ogrodzie Japońskim, wydarzenia muzyczne na Kręgach Tanecznych i gry plenerowe.
- Zwiększenie liczby gości Tauron Park Śląski może bezpośrednio przełożyć się na wzrost zainteresowania ze strony potencjalnych inwestorów i dzierżawców. W efekcie możliwe będzie pozyskanie dodatkowych środków finansowych, które zostaną przeznaczone na modernizację i rozwój infrastruktury parkowej oraz obiektów gastronomicznych, podnosząc tym samym atrakcyjność całego obszaru – podkreślają w parku.
Umowa sponsorska pomiędzy Parkiem Śląskim a spółką Tauron została podpisana na rok, z możliwością jej przedłużenia o kolejne trzy lata.

Może Cię zainteresować: