Wpływ Google Ads na pozycjonowanie. Obalamy mity i zdradzamy jak jest naprawdę!

Wokół połączenia dwóch usług Google: kanału Ads oraz pozycjonowania stron internetowych, w ostatnich latach urosło tak dużo mitów, że nawet doświadczeni specjaliści w zakresie marketingu online gubią się w aktualnie powielanych tezach. W rzeczywistości wpływ płatnych kampanii Ads na organiczne zdobywanie szczytu rankingu Google jest marginalny, żeby nie powiedzieć zerowy. Mało tego, jednoczesne prowadzenie obu metod może przynieść nieosiągalne dotąd możliwości w zakresie pozyskiwania nowych Klientów. Więcej o tym przeczytasz w poniższym artykule. Sprawdź!

Wpływ Google Ads na pozycjonowanie. Obalamy mity i zdradzamy jak jest naprawdę!

Nie ulegaj presji nierzetelnych agencji. Pozycjonowanie i Google Ads to duet idealny

Działająca kampania Google Ads kradnie ruch pozycjonowaniu stron? Totalna bzdura! Reklama płatna w wyszukiwarce sprawia, że ranking organiczny portalu jest mocno zaniżony? Podobnie! To tylko dwa z kilku naprawdę popularnych mitów, jakie od dłuższego czasu krążą na temat połączenia Google Ads z SEO. W rzeczywistości taki zabieg jest nawet rekomendowany przez specjalistów, a możliwość emitowania komunikatu promocyjnego na pierwszej stronie Google w czasie, kiedy to pozycjonowanie mozolnie przebija się przez tłum konkurencji, należy uznać za przywilej. Aktualnie nie ma żadnych zweryfikowanych przesłanek ku temu, aby nie prowadzić jednocześnie płatnych reklam i organicznego zdobywania szczytu rankingu na poszczególne słowa kluczowe. Dodatkowo, dzięki swojej rozszerzonej analityce, Google Ads może stanowić idealne uzupełnienie realizacji SEO, dostarczając między innymi dane o zachowaniach Klientów bądź szczegółowe statystyki popularności wyselekcjonowanych wcześniej słów kluczowych.

„Negatywne oddziaływanie kampanii Google Ads na pozycjonowanie i odwrotnie – działań SEO na realizację płatnych linków, to mit powielany przez nierzetelnych ekspertów. W rzeczywistości oba kanały, prowadzone w odpowiedni sposób, raczej współgrają niż rywalizują o ruch z wyszukiwarki Google. Warto zauważyć, że mowa tutaj o emitowaniu przekazu marketingowego w dwóch zupełnie innych i niezależnych od siebie kontenerach. Mimo wspólnego źródła pozyskiwania Klientów, warto oddzielać Google Ads od pozycjonowania i traktować je, jako osobne metody reklamowania firm.”

Kiedy najlepiej uruchomić kampanię Ads, aby była ona dopełnieniem pozycjonowania?

Odpowiedź jest bajecznie prosta – w miarę możliwości czasu, jak najszybciej. Google Ads stanowi narzędzie marketingowe, działające w czasie rzeczywistym. Co to oznacza dla przedsiębiorców? Sprawnie uruchomiona kampania pojawi się w wyszukiwarce niemalże natychmiastowo. Jedyne oczekiwanie zarezerwowane jest dla weryfikacji reklam przez algorytm, jednak w zdecydowanej większości przypadków nie trwa ona więcej niż kilkadziesiąt minut. Doświadczeni specjaliści z agencji AFTERWEB słusznie zauważają, że Google Ads doskonale wypełnia lukę w trakcie czasu, jaki należy poświęcić na pierwsze efekty płynące z pozycjonowania stron. Wówczas prowadzona przez Ciebie firma będzie widoczna w najbardziej strategicznym miejscu wyszukiwarki. Nawet pozostawienie aktywnych kampanii Ads przy wypozycjonowanej już witrynie nie zmieni rankingu reklamowanej ekspertów domeny. Przeciwnie – liderzy branż w Google Ads i SEO od wielu lat mogą pochwalić się nienagannym wizerunkiem oraz zdwojoną siłą pozyskiwania Klientów wprost z największego narzędzia marketingowego na świecie.

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon

czytaj więcej:

Capsule wardrobe, czyli jak wyznaczać trendy i zaoszczędzić pieniądze

Capsule wardrobe, czyli jak wyznaczać trendy

KŚ przywracają połączenia kolejowe do Bogumina

KŚ przywracają połączenia kolejowe do Bogumina

Jakie zasłony do salonu wybrać w tym sezonie - proste wskazówki.

Jakie zasłony do salonu wybrać w tym sezonie

Kiedy założyć instalację fotowoltaiczną?

Kiedy założyć instalację fotowoltaiczną?

Już 24 lutego startuje II edycja Festiwalu Restauracji Śląskich Treść Dodatkowe ustawienia Ustawienia specjalne SEO Tytuł Maksymalna liczba znaków: 80  Już 24 lutego startuje II edycja Festiwalu Restauracji Śląskich Tytuł SEO Już 24 lutego startuje II edy

Startuje II edycja Festiwalu Restauracji Śląskich

Dlaczego warto zdecydować się na fotowoltaikę?

Dlaczego warto zdecydować się na fotowoltaikę?

Kredyt na fotowoltaikę na Śląsku - warunki, zasady, koszty

Kredyt na fotowoltaikę na Śląsku - warunki, zasady, koszty