Wpływ Google Ads na pozycjonowanie. Obalamy mity i zdradzamy jak jest naprawdę!

Wokół połączenia dwóch usług Google: kanału Ads oraz pozycjonowania stron internetowych, w ostatnich latach urosło tak dużo mitów, że nawet doświadczeni specjaliści w zakresie marketingu online gubią się w aktualnie powielanych tezach. W rzeczywistości wpływ płatnych kampanii Ads na organiczne zdobywanie szczytu rankingu Google jest marginalny, żeby nie powiedzieć zerowy. Mało tego, jednoczesne prowadzenie obu metod może przynieść nieosiągalne dotąd możliwości w zakresie pozyskiwania nowych Klientów. Więcej o tym przeczytasz w poniższym artykule. Sprawdź!

Wpływ Google Ads na pozycjonowanie. Obalamy mity i zdradzamy jak jest naprawdę!

Nie ulegaj presji nierzetelnych agencji. Pozycjonowanie i Google Ads to duet idealny

Działająca kampania Google Ads kradnie ruch pozycjonowaniu stron? Totalna bzdura! Reklama płatna w wyszukiwarce sprawia, że ranking organiczny portalu jest mocno zaniżony? Podobnie! To tylko dwa z kilku naprawdę popularnych mitów, jakie od dłuższego czasu krążą na temat połączenia Google Ads z SEO. W rzeczywistości taki zabieg jest nawet rekomendowany przez specjalistów, a możliwość emitowania komunikatu promocyjnego na pierwszej stronie Google w czasie, kiedy to pozycjonowanie mozolnie przebija się przez tłum konkurencji, należy uznać za przywilej. Aktualnie nie ma żadnych zweryfikowanych przesłanek ku temu, aby nie prowadzić jednocześnie płatnych reklam i organicznego zdobywania szczytu rankingu na poszczególne słowa kluczowe. Dodatkowo, dzięki swojej rozszerzonej analityce, Google Ads może stanowić idealne uzupełnienie realizacji SEO, dostarczając między innymi dane o zachowaniach Klientów bądź szczegółowe statystyki popularności wyselekcjonowanych wcześniej słów kluczowych.

„Negatywne oddziaływanie kampanii Google Ads na pozycjonowanie i odwrotnie – działań SEO na realizację płatnych linków, to mit powielany przez nierzetelnych ekspertów. W rzeczywistości oba kanały, prowadzone w odpowiedni sposób, raczej współgrają niż rywalizują o ruch z wyszukiwarki Google. Warto zauważyć, że mowa tutaj o emitowaniu przekazu marketingowego w dwóch zupełnie innych i niezależnych od siebie kontenerach. Mimo wspólnego źródła pozyskiwania Klientów, warto oddzielać Google Ads od pozycjonowania i traktować je, jako osobne metody reklamowania firm.”

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Kiedy najlepiej uruchomić kampanię Ads, aby była ona dopełnieniem pozycjonowania?

Odpowiedź jest bajecznie prosta – w miarę możliwości czasu, jak najszybciej. Google Ads stanowi narzędzie marketingowe, działające w czasie rzeczywistym. Co to oznacza dla przedsiębiorców? Sprawnie uruchomiona kampania pojawi się w wyszukiwarce niemalże natychmiastowo. Jedyne oczekiwanie zarezerwowane jest dla weryfikacji reklam przez algorytm, jednak w zdecydowanej większości przypadków nie trwa ona więcej niż kilkadziesiąt minut. Doświadczeni specjaliści z agencji AFTERWEB słusznie zauważają, że Google Ads doskonale wypełnia lukę w trakcie czasu, jaki należy poświęcić na pierwsze efekty płynące z pozycjonowania stron. Wówczas prowadzona przez Ciebie firma będzie widoczna w najbardziej strategicznym miejscu wyszukiwarki. Nawet pozostawienie aktywnych kampanii Ads przy wypozycjonowanej już witrynie nie zmieni rankingu reklamowanej ekspertów domeny. Przeciwnie – liderzy branż w Google Ads i SEO od wielu lat mogą pochwalić się nienagannym wizerunkiem oraz zdwojoną siłą pozyskiwania Klientów wprost z największego narzędzia marketingowego na świecie.

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon