Nikt nie odbiera…
Gdy trzeba umówić się do specjalisty, albo chociażby lekarza rodzinnego w przypadku sezonowej choroby, pierwsze problemy napotyka się już po wykonaniu telefonu do poradni. Bo zwykle, na jednym się nie kończy. A przecież na taką wizytę trzeba się zapisać. Najlepiej telefonicznie.
Bo choć możliwość rejestracji oferuje także Internetowe Konto Pacjenta, zdecydowana większość - wybiera metodę uważaną jeszcze za tradycyjną. Często, by dodzwonić się do swojej poradni, chorym nie starcza dnia. Takie próby ponawia się następnego ranka, ale na ten sam pomysł zazwyczaj wpadają wszyscy ci, którym również nie udało się wczoraj.
Pracownik do wielu zadań
Wielu pacjentów, gdy wreszcie uda im się dodzwonić gdzie trzeba, często nie kryje swoich frustracji związanych z liczbą nieudanych prób kontaktu z przychodnią. W tym miejscu, warto przypomnieć, że pracownicy rejestracji, oprócz obowiązku odbierania telefonu, mają także inne zadania.
Należą do nich zapisy pacjentów na wizyty, zarządzanie ich dokumentacją medyczną, obsługa recepcji, koordynacja systemu informatycznego i wiele, wiele innych… Czasem więc po prostu brakuje ręki, by odebrać telefon.
Wadliwy system - postanowiła usprawnić jedna z poradni w Piekarach Śląskich.
Rejestracja przez komunikator
Prawdziwą rewolucję w systemie rejestracyjnym, do swojej oferty wprowadziła Przychodnia Rejonowa nr 1 w Piekarach Śląskich przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 5. Teraz, wszyscy pacjenci należący do Jedynki, mogą zapisywać się do lekarza… przez WhatsApp.
Z tego darmowego komunikatora, choć raz korzystał chyba każdy użytkownik smartfona. Teraz, oprócz prowadzenia prywatnych czy zawodowych rozmów, do listy spraw obsługiwanych przez zieloną słuchawkę - można dopisać rejestrację w przychodni.
Jak to działa?
Sprawa jest niezwykle prosta. Aby zapisać się do piekarskiej Jedynki za pośrednictwem WhatsApp należy po prostu wysłać wiadomość tekstową na numer 729 026 454. W treści wiadomości należy podać:
- Imię,
- Nazwisko,
- Rocznik,
- Kod skierowania,
- Konkretną poradnię lub lekarza.
Ważne, by pod wskazany numer nie dzwonić, a komunikować się tylko tekstowo. Po dostarczeniu takiej wiadomości, gdy personel rejestracji znajdzie tzw. chwilę - należy spodziewać się telefonu z poradni. I tyle.

Może Cię zainteresować: