Sześć nowych tras Wizz Air z Katowice Airport
Wizz Air uruchamia sześć nowych bezpośrednich połączeń z Katowice Airport. Kierunki będą dostępne już od jesieni 2025 r. lub w marcu 2026 roku.
To:
- Porto (Portugalia, północna część, druga co do wielkości metropolia w Portugalii),
- Braszów (Rumunia, Transylwania).
- Brindisi (Włochy, Apulia),
- Faro (Portugalia, region Algarve na południu),
- Lamezia Terme (Włochy, Kalabria),
- Maastricht (Holandia)
Loty do Porto (Portugalia) rozpoczną się 26 października 2025 roku (loty w środy i niedziele), a pozostałe połączenia ruszą w marcu 2026 roku.
- Braszów - od 31 marca 2026 (wt., czw. i sb.)
- Brindisi - od 29 marca 2026 (pon., śr., pt. i niedz.)
- Faro - od 30 marca 2026 (pon. i pt.)
- Lamezia Terme - od 31 marca 2026 (wt., czw. i sb.)
- Maastricht-Aachen – od 29 marca 2026 (pon., śr., pt. i niedz.)
Bilety są już dostępne na stronie wizzair.com oraz w aplikacji mobilnej WIZZ – ceny rozpoczynają się od 89 zł.
To oznacza, że Katowice Airport będzie miało od 2026 r. połączenie z Rumunią i Portugalią (obecnie nie ma z Pyrzowic regularnych połączeń do tych krajów).

Wizz Air przekonuje, że nowe kierunki z oferty połączą Katowice z różnorodnymi, tętniącymi życiem kierunkami – od słonecznych wybrzeży Portugalii i południowych Włoch (Brindisi i Lamezia Terme), przez urokliwe zakątki Rumunii, aż po kulturalne serce Holandii, czyli Maastricht. Oferta Wizz Air odpowiada na potrzeby różnych typów podróżnych – zarówno tych szukających relaksującego wypoczynku na plaży, jak i miłośników inspirujących city breaków.
Dodatkowy, już siódmy, samolot w bazie Wizz Air w Katowice Airport
Uruchomienie nowych kierunków jest możliwe m.in. dlatego, że węgierska linia lotnicza doda na wiosnę 2026 roku nowy, już siódmy, samolot do swojej bazy w Katowice Airport.
Nowym samolotem w bazie będzie nowoczesny Airbus A321neo. Jak przekonuje przewoźnik, to jedna z najbardziej wydajnych i ekologicznych maszyn w lotnictwie komercyjnym. A321neo zużywa o 20% mniej paliwa, emituje o 20% mniej CO₂ i generuje o 50% mniej hałasu w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji.
Wizz Air dysponuje obecnie jedną z najmłodszych flot na świecie – średni wiek samolotu wynosi zaledwie 4,58 roku, a już dwie trzecie floty stanowią modele A321neo.
Dasza ekspansja Wizz Air na pierwszym lotnisku linii
Katowice Airport to ważne lotnisko dla linii Wizz Air, bo stąd w 2004 roku wystartował pierwszy lot Wizz Air. Dziś węgierska linia jest największym przewoźnikiem na lotnisku w Pyrzowicach. W 2025 r. będzie mieć tu prawie 2 miliony obsłużonych pasażerów (w Polsce rok skończy się prawdopodobnie 40 mln pasażerów).
Linia postrzega Katowice Airport jako jeden z kluczowych ośrodków w siatce połączeń Wizz Air. Rozbudowa bazy oraz wprowadzenie nowych tras, jak czytamy w komunikacie prasowym, to nie tylko wzmocnienie regionalnej i międzynarodowej dostępności, ale także realny wkład w rozwój lokalnej gospodarki – poprzez tworzenie miejsc pracy i wspieranie sektora turystycznego.
- Katowice zajmują szczególne miejsce w historii Wizz Air. Dzisiejsze ogłoszenie dodania siódmego samolotu oraz sześciu nowych tras to dla nas wyraz dumy i potwierdzenie długofalowego zaangażowania w Katowicach i regionie Śląska - mówi Andras Szabo, dyrektor handlowy Wizz Air na Europę Środkowo-Wschodnią i Bliski Wschód. - Ta ekspansja odzwierciedla naszą misję, by oferować polskim pasażerom jeszcze więcej przystępnych cenowo i zrównoważonych możliwości podróży, jednocześnie umacniając pozycję Katowic jako ważnego węzła w Europie Środkowo-Wschodniej - dodaje Szabo.
Nowe trasy wpisują się także w inicjatywę programu Customer First Compass
– trzyletni plan strategiczny, którego celem jest tworzenie jeszcze bardziej dostępnych i dopasowanych do potrzeb pasażerów doświadczeń podróżniczych. Obejmuje on konkurencyjne ceny biletów, większą elastyczność oraz nieustanne podnoszenie jakości obsługi na każdym etapie podróży.

Może Cię zainteresować: