W Rybniku ma powstać centrum serwisowe lokomotyw Alstom
W ciągu ostatnich 24 miesięcy firma Alstom podpisała z polskimi przewoźnikami umowy na dostawę 61 lokomotyw Traxx Universal trzeciej generacji. W efekcie w najbliższych latach rosnąć będzie liczba eksploatowanych w Polsce i w korytarzu wschodnim lokomotyw Alstom. Co za tym idzie rosnąć będzie także zapotrzebowanie na usługi serwisowe, które zapewnią wysoką dostępność i niezawodność floty.
- Rozwiązania Alstom od wielu lat wspierają operatorów kolejowych w realizacji ich strategicznych celów, przyczyniając się do rozwoju zrównoważonej i niskoemisyjnej Transeuropejskiej Sieci Transportowej. Przewoźnicy w regionie coraz bardziej inwestują w nowoczesny, energooszczędny tabor. To z kolei przekłada się na rosnące zapotrzebowanie na kompleksowe rozwiązania serwisowe. Alstom aktywnie odpowiada na te potrzeby, oferując klientom wsparcie techniczne – podkreśla Beata Rusinowicz, dyrektor zarządzająca Alstom w Polsce.

- List, który podpisaliśmy dziś z firmą Alstom, to zapowiedź silnej, międzynarodowej współpracy. Współpracy, która zawiązuje się tu – w Polsce. Znaczenie naszego kraju na kolejowej mapie Europy sukcesywnie wzrasta – nieprzypadkowo list intencyjny podpisaliśmy na targach TRAKO, gdzie celebrujemy m.in. polskie rozwiązania taborowe i technologię, która zmienia kształt i kierunek rozwoju kolei. Nasz rybnicki zakład produkcyjno-naprawczy jest jednym z najnowocześniejszych w tej części Europy, a jego atrakcyjna lokalizacja gwarantuje optymalne warunki dla utrzymania i przeglądów produkowanych przez Alstom lokomotyw Traxx – deklaruje Marek Staszek, prezes zarządu DB Cargo Polska.
W ciągu ćwierć wieku włączono do eksploatacji ponad 6 tys. lokomotyw Alstom
Od 2000 roku na całym świecie włączono do eksploatacji ponad 6 tys. lokomotyw Alstom, Firma jest też liderem segmentu utrzymania lokomotyw. Obecnie zapewnia utrzymanie ponad 2 450 lokomotyw na całym świecie, w tym ponad 600 nowoczesnych lokomotyw wielosystemowych Traxx. Producent taboru zaznacza, że ich modułowa platforma umożliwia ich eksploatację zarówno w transporcie pasażerskim, jak i towarowym, w przewozach krajowych i transgranicznych. Pojazdy pokonują łącznie ponad 300 mln kilometrów rocznie w 20 krajach Europy.
W ostatnich miesiącach lokomotywy Traxx Universal wybierali kluczowi operatorzy w Europie Środkowo-Wschodniej. Alstom realizuje obecnie zamówienia obejmujące m.in. 40 lokomotyw dla spółki OnTrain, 18 – dla CLIP Intermodal oraz 3 – dla Captrain Polska. Homologacja tych pojazdów obejmuje, poza Polską, główne korytarze transportowe w Europie – od Francji, Beneluksu, Szwecji i Niemiec, przez Austrię, Włochy, Czechy i Słowację, po Węgry, Słowenię, Chorwację i Serbię. Produkcja lokomotyw odbywa się w zakładzie Alstom w Kassel, natomiast kluczowe komponenty, takie jak nadwozia, powstają we Wrocławiu.
Alstom i DB Cargo w Polsce
Alstom jest największym producentem taboru kolejowego w Polsce. Wyprodukowane przez polskie zakłady Alstom pojazdy szynowe oraz systemy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk) są eksploatowane w wielu krajach w Europie i na Bliskim Wschodzie. W Polsce Alstom zatrudnia ponad 4,7 tys. osób.
DB Cargo Polska, oprócz usług przewozowych oraz obsługi bocznic, oferuje produkcję i naprawę taboru kolejowego, w tym napraw okresowych wagonów towarowych, a także naprawy bieżące, okresowe oraz przeglądy lokomotyw spalinowych i elektrycznych oraz sprzętu do prac torowych.


Może Cię zainteresować: