Prezydent Dąbrowy Górniczej w ŚLĄZAQ. Marcin Bazylak chce od Metropolii lepszej oferty w komunikacji miejskiej

Dąbrowa Górnicza nie jest zadowolona z oferty komunikacji miejskiej, przedstawionej przez Metropolię i do funkcjonowania jej w takim kształcie nie zamierza więcej dopłacać. Większa składka? Owszem, ale za lepszą ofertę – jasno stawia sprawia prezydent tego miasta, Marcin Bazylak. Gość kolejnego odcinka programu wideo ŚLĄZAQ mówi też o pierwszej inwestycji w budownictwo społeczne na terenie Dąbrowy Górniczej i ujawnia, czego miasto szybko... nie zrobi bez pieniędzy z Krajowego Planu Odbudowy.

Slazaq bazylak

Na ostatniej prostej jest już przebudowa dworca kolejowego w centrum Dąbrowy Górniczej. Inwestycję, która obejmuje też stworzenie centrum przesiadkowego, prowadzą wspólnie PKP PLK, miasto i Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia. Jak zapowiada Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej, to może być pierwsze z szeregu takich „hybrydowych” przedsięwzięć realizowanych w obiektach dworcowych w mieście.

Dąbrowa Górnicza inwestuje w dworce kolejowe

- Jesteśmy przed podpisaniem ostatecznego porozumienia w sprawie budynku dworca w Ząbkowicach. Chcemy go wynająć pod funkcje publiczne i zrewitalizować teren wokół niego. Chcemy rozbudować tamtejszy park&ride, aby powstało prawdziwe centrum przesiadkowe. Myślimy także o stacji Gołonóg, to miejsce, które nas mocno interesuje. Mamy pomysł na takie funkcje dworca, które wprowadzą życie w to miejsce – mówił Bazylak, który był gościem kolejnej rozmowy z cyklu ŚLĄZAQ.

Prezydent Dąbrowy Górniczej nie krył zarazem niezadowolenia z oferty, jaką mieszkańcy tego miasta otrzymują w ramach transportu zbiorowego organizowanego przez metropolitalny ZTM. Jak tłumaczy, w dalszym ciągu wygląda ona tak jak przed laty, gdy Dąbrowa Górnicza była typowym „miastem sypialnią” i cały transport skoncentrowany był na umożliwieniu dojazdu do huty Katowice.

- Chcemy to zmienić i wierzę, że ta zmiana oferty transportu publicznego sprawi, że podróżni chętniej przesiadać się będą z samochodu do komunikacji miejskiej – mówi Bazylak.

"Możemy płacić więcej na komunikację, jeśli będziemy widzieli w tym sens"

I od takiej właśnie zmiany oferty prezydent Dąbrowy Górniczej uzależnia ewentualne rozmowy na temat zwiększenia wnoszonej przez to miasto do budżetu GZM składki na funkcjonowanie transportu zbiorowego.

- Z obecnej oferty nie jesteśmy zadowoleni. Uważam, że jest zbyt mało pasażerów porusza się transportem publicznym, w zasadzie jeżdżą ci, którzy muszą. Powinniśmy się mierzyć z tym, że użytkowników komunikacji miejskiej powinno być coraz więcej, a nie coraz mniej. Wtedy jesteśmy w stanie ponosić większe wydatki, jeśli będziemy widzieli w tym sens. Za utrzymanie obecnego stanu jest nam trudno wydawać nowe środki – argumentuje Bazylak.

Posłuchaj rozmowy w wersji audio

Dąbrowa Górnicza Przebudowa dworca PKP 1

Może Cię zainteresować:

Przebudowa dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej coraz bliżej końca

Autor: Michał Wroński

28/02/2023

Tramwaj zimą

Może Cię zainteresować:

Prezydenci miast w GZM nie zgodzili się na podwyższenie składki na transport publiczny. Plan B to cięcia w siatce połączeń

Autor: Michał Wroński

16/12/2022

Dąbrowa Górnicza, plac Wolności i Dom Kultury

Może Cię zainteresować:

Dąbrowa Górnicza w latach 70. XX wieku „realizowała uchwały VI zjazdu PZPR”. Budowano też hutę Katowice i nowe osiedla. Zobaczcie archiwalne zdjęcia

Autor: Redakcja

11/11/2023

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon