Zmiany na stronie internetowej Zarządu Transportu Metropolitalnego. Można teraz sprawdzić, czy autobus przyjedzie na czas

Na stronie internetowej Zarządu Transportu Metropolitalnego wprowadzono nowe funkcjonalności. Dzięki nim można sprawdzić, za ile minut na przystanek podjedzie autobus czy tramwaj. A także to, czy dany kurs nie został odwołany.

Fot. FB/ ZTM Info
Czy autobus przyjedzie na czas. Można to sprawdzić na stronie ZTM

Od lat na części przystanków komunikacji miejskiej w Metropolii działają tablice tzw. dynamicznej informacji pasażerskiej. Wyświetlane są na nich wiadomości o faktycznym czasie przyjazdu na dany przystanek autobusu, tramwaju czy trolejbusu. To dla pasażerów cenna wiedza, gdyż pozwala im zorientować się, czy mają szanse wyruszyć zgodnie z planem. I czy aby przypadkiem ich kurs nie wypadł z rozkładu. Tyle, że elektroniczne tablice znajdują się jedynie na części przystanków. Na pozostałych pasażerom pozostawało czekać, mając nadzieję, że pojazd pojawi się na czas.

Od teraz każdy pasażer może sprawdzić, czy autobus (tramwaj, trolejbus) przyjedzie na czas i czy w ogóle przyjedzie nie oglądając się na tablice DIP. Umożliwia to nowa funkcjonalność uruchomiona na stronie internetowej Zarządu Transportu Metropolitalnego. Działa ona zarówno na komputerze, jak i w wersji mobilnej.

Jak wyjaśnia ZTM, aby skorzystać z tego rozwiązania trzeba wejść na rozkład jazdy interesującej nas linii, a następnie przejść do konkretnego przystanku. Adnotacja o najbliższym przyjeździe autobusu, tramwaju lub trolejbusu znajduje się u góry strony tuż pod numerem wybranej linii. Wartość podawana jest w minutach a obok niej znajduje się napis „Najbliższy odjazd”. Natomiast informacja o ewentualnym odwołaniu konkretnego kursu jest prezentowana poprzez przekreślenie jego minut oraz oznaczenie ich na czerwono

Jak podaje ZTM, wraz z wdrożeniem tych funkcjonalności zaprzestano publikowania informacji o odwołanych kursach na profilu na Facebooku. Informacje te podróżni wciąż mogą jednak uzyskać dzwoniąc na bezpłatną i czynną przez całą dobę infolinię (nr tel.: 800 16 30 30).

Metrolinia M1

Może Cię zainteresować:

Aplikacja ZTM ma opóźnienie. Kazimierz Karolczak: "Nie chcemy powtórzyć błędów ŚKUP"

Autor: Patryk Osadnik

06/02/2023

ZTM solarny biletomat

Może Cię zainteresować:

Automaty biletowe na Śląsku będą zasilane słońcem. ZTM zamówił ponad 130 takich urządzeń

Autor: Arkadiusz Nauka

16/03/2023

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon