Koleje Śląskie uruchomiły nową linię S34 w ostatni dzień wakacji, 31 sierpnia 2025 r. Pociągi regionalnego przewoźnika - w sile trzech par dziennie - kursują od tego dnia między Częstochową a Krakowem Płaszowem (przez Kraków Główny).
Bezpośrednie połączenie Kolei Śląskich z Częstochowy do Krakowa Płaszowa
Pociągi nowej linii S34 otrzymały specjalne nazwy: Chrobry, Spisak oraz Biegański. Z Częstochowy odjeżdżają o godz. 6:09, 13:12 i 18:44. Podróż powrotna ze stacji Kraków Płaszów rozpoczyna się o godz. 9:09, 16:21 i 20:48. W dni robocze trasę obsługują czteroczłonowe Elfy 2, a w dni wolne - sześcioczłonowe Elfy 1.
Podróż z centrum Częstochowy do centrum Krakowa trwa nieco ponad 1,5 godziny, a cała trasa do końcowej stacji Kraków Płaszów - godzinę i 50 minut.
Krótko? Tak atrakcyjny czas przejazdu zapewniło ominięcie stacji Katowice, spowodowane modernizacją katowickiego węzła kolejowego. Pociąg jedzie przez Zawiercie, miejscowości w Zagłębiu Dąbrowskim, Jaworzno, by wjechać już do województwa małopolskiego.
Pociągi Kolei Śląskich z Częstochowy do Krakowa Płaszowa zatrzymują się na stacjach/przystankach:
- Częstochowa Raków,
- Poraj,
- Myszków,
- Zawiercie,
- Łazy,
- Dąbrowa Górnicza Ząbkowice,
- Dąbrowa Górnicza Południowa,
- Sosnowiec Maczki,
- Jaworzno Szczakowa,
- Trzebinia,
- Krzeszowice,
- Zabierzów,
- Kraków Bronowice,
- Kraków Łobzów,
- Kraków Główny,
- Kraków Grzegórzki,
- Kraków Zabłocie
39 tysięcy pasażerów nowego połączenia we wrześniu 2025 r.
Teraz Koleje Śląskie podsumowały pierwszy pełny miesiąc kursowania bezpośredniego połączenia Częstochowa-Kraków Płaszów. Okazuje się, że przewiozły we wrześniu na tej linii prawie 39 tysięcy pasażerów. To oznacza, że średnio w każdym pociągu (6 pociągów dziennie razy 30 dni września) podróżowało 216 osób.
Najwięcej pasażerów wsiadło do pociągów linii S34 na stacjach Kraków Główny i Częstochowa – podróż rozpoczęło tam we wrześniu kolejno - 11 tys. oraz 6,2 tys. podróżnych.
Najpopularniejszym pociągiem na nowej trasie był z kolei ten odjeżdżający ze stacji Kraków Płaszów o godz. 16:21 – w ciągu pierwszego miesiąca skorzystało z niego blisko 10 tys. pasażerów. To czas zakończenia pracy, więc można przyjąć, że pasażerowie dojeżdżali nim z pracy w Krakowie do domu, niekoniecznie do samej Częstochowy, ale np. do Trzebini czy Sosnowca - ten, kto jechał kiedyś w stronę Katowic Gibkim cugiem (czyli pociągiem KŚ relacji Kraków-Katowice) o tej porze, wie jaki potrafi być tłok w pociągach jadących z Krakowa Głównego na zachód.
Jeszcze w tym roku na linii S34
pojawi się dodatkowa para pociągów.
– Kolejna, czwarta para pociągów zostanie uruchomiona 14 grudnia – w dniu wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy. Dodatkowa para pociągów będzie kursować w skróconej relacji Częstochowa – Kraków Główny – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.
Bilety
na podróż w jedną stronę
kosztują 25 zł, a imienne bilety miesięczne - 335 zł. Koleje Śląskie wprowadziły na tej linii specjalną Taryfę Krakowską Plus.

Może Cię zainteresować: