Gdy inni budują nudne parki handlowe, które wyglądają jak spod sztancy, w Europie Centralnej idą na całość, przekształcając to centrum handlowe w konglomerat handlowo-rozrywkowy. Zresztą Europa Centralna nie pierwszy raz jest w awangardzie branży retail w województwie śląskim. Otwierając się w 2013 roku, była pierwszym centrum handlowym połączonym z parkiem handlowym. A dziś takich parków przybywa wszędzie...
Tuż przy Europie Centralnej powstanie park rozrywki
Europa Centralna w Gliwicach oficjalnie rozpoczęła największy projekt przebudowy obiektu handlowego, obecnie realizowany w Polsce. Projekt ma zintegrować zakupy, gastronomię i rozrywkę w jednym miejscu.
Nie będzie już galerii handlowej (tego wyższego budynku z pasażami), cała handlowa część Europy Centralnej będzie oparta na koncepcji parku handlowego. Na wizualizacji widać, że przed obiektem powstaną dwa mniejsze pawilony, zapewne dla mniejszych najemców albo dla gastronomii.
Ale to jedno oblicze zmian na terenie EC. Kolejny to budowa tuż przy nim parku rozrywki, firmowanego przez firmę Momentum Leisure. Już 3 grudnia 2025 roku odbędzie się uroczystość oficjalnego rozpoczęcia budowy parku rozrywki.
Ma być wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę parku, który ma działać pod zupełnie nową marką. Już wiadomo, że mają tu być atrakcje z udziałem ulubionych bohaterów dzieci, w tym postaci z Nickelodeon (SpongeBob Kanciastoporty, Psi Patrol, Wojownicze Żółwie Ninja) oraz Smerfów.
Inwestycja o wartości ponad 50 mln euro ma wprowadzić na polski rynek unikalną koncepcję, obejmującą dwa roller-coastery oraz wiele atrakcji dla rodzin i miłośników mocnych wrażeń.
Otwarcie parku rozrywki jest planowane na połowę 2027 roku.
Co się zmieni w samej Europie Centralnej. Galeria handlowa idzie do rozbiórki
- Od momentu przejęcia Europy Centralnej dwa lata temu współpracujemy z obecnymi najemcami i władzami lokalnymi nad planami przebudowy i repozycjonowania Europy Centralnej, a także nad wprowadzeniem nowych partnerów rozrywkowych, takich jak Momentum Leisure. Naszym celem jest, aby poprzez plan transformacji Europa Centralna stała się kluczową destynacją w regionie, oferując atrakcyjną kombinację handlu, rozrywki i rekreacji – mówi Sylvie Geuten, Managing Partner, Mitiska REIM
W ramach projektu modernizacji, główna galeria Europy Centralnej została zamknięta. Jednocześnie część parku handlowego działa bez zakłóceń.
Zespół projektowy jest obecnie w trakcie wyboru firmy rozbiórkowej, a rozpoczęcie tych prac planowane jest na początek grudnia 2025 r. Generalny wykonawca ma zostać formalnie wybrany w I kwartale 2026 roku, a decyzja jest obecnie planowana na luty 2026.
Przebudowa obejmuje również usprawnienie infrastruktury drogowej, poprawę płynności ruchu i łatwości dojazdu. Kluczowym elementem projektu będzie całkowite przeprojektowanie przestrzeni parkingowej w bardziej zielone i przyjazne otoczenie, obejmujące rozbudowaną roślinność, łąki kwietne, ogrody deszczowe wspomagające retencję wody oraz stacje ładowania samochodów elektrycznych.
Park handlowy pozostaje otwarty i zapewnia dostęp do szerokiej oferty znanych marek, w tym: Action, Aquael ZOO, BEL-POL, Castorama, Flügger Farby, Funzeum, Galeria Telefonów, House of Air, Jula, JYSK, Kolejkowo, Martes Sport, McDonald’s, Media Expert, myjnia samochodowa, New Yorker, Nexterio, Pan Materac, RTV Euro AGD, Smyk, Sports Direct, Studio Mebli Kuchennych, TEDi, a także H&M, który pozostaje otwarty do 30 listopada.
Niedawno otwarty sklep Sinsay przeniósł się do parku handlowego i zostanie ponownie uruchomiony przed świętami Bożego Narodzenia, a na terenie obiektu działa już czterech najemców tymczasowych: TUI, ITAKA, Wakacje.pl oraz Akcesoria do Telefonów.
Parking pozostaje w pełni otwarty i bezpłatny, a po modernizacji będzie oferował 1 900 miejsc.
- Strategiczna wizja dla Europa Centralna to przełom dla całego regionu, a reakcja rynku w pełni to potwierdza. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z wiodącymi markami, które dostrzegają, że połączenie nowoczesnego handlu z unikalną rozrywką jest przepisem na sukces komercyjny - mówi Janusz Botorek, założyciel i prezes JB Development, odpowiedzialny za proces komercjalizacji. - Naszym zadaniem jest stworzenie perfekcyjnie komplementarnego miksu najemców, który zagwarantuje wysoką frekwencję przez cały rok. Jednocześnie dbamy o pełną ciągłość operacyjną, nasi obecni partnerzy w parku handlowym funkcjonują bez jakichkolwiek zakłóceń, co stanowi fundament stabilności całej tej inwestycji - dodaje Botorek.
Może Cię zainteresować:

