"Kocham, więc nie muszę się bać". Z billboardów miliardera z Raciborza wiadomo coraz mniej

Nowe billboardy Mateusza Kłoska, tajemniczego miliardera z Raciborza, wyrastają jak grzyby po deszczu. Banery przestały wywoływać kontrowersje napisami o aborcji i rozwodach, a widoczne na nich hasła niosą bardziej uniwersalne przesłanie. Tym razem na plakatach możemy przeczytać: "Kocham, więc nie muszę się bać :)"

foto: Katarzyna Pachelska
Baner nasze dzieci kornice

Nawrócony miliarder

Pierwsze chrześcijańskie billboardy pojawiły się na ulicach polskich miast i gmin przełomie 2020 i 2021 roku. Były odpowiedzią na protesty związane z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego Julii Przyłębskiej, który zaostrzył prawo aborcyjne w Polsce. Za kontrowersyjnymi billboardami stoi Fundacja Nasze Dzieci Kornice założona przez właściciela firmy Eko-Okna Mateusza Kłoska. Od 2020 roku mogliśmy podziwiać takie hasła jak: „Mam 11 tygodni", „Kochajcie się mamo i tato", „Pokój, pokój, pokój…" i kultowe „Gdzie są TE dzieci?" :)"

Mateusz Kłosek urodził się w 1975 roku. Jest pochodzącym z Raciborza przedsiębiorcą. Prowadzi firmę Eko-Okna - jednego z największych w Europie producentów okien. Firma zatrudnia ok. 7,5 tysiąca osób i posiada własną flotę autobusów dowożących pracowników do fabryk w Kornicach i Wodzisławiu Śląskim. Co ciekawe, na terenie zakładu znajduje się kaplica, w której pracownicy mogą modlić się nawet w czasie pracy. Eko-Okna były też głównym inwestorem przy budowie klasztoru sióstr Zawierzanek w Pietrowicach Wielkich w 2019 roku.

Mateusz Kłosek jest prezesem fundacji Nasze Dzieci Kornice, której największym darczyńcą jest spółka Eko-Okna. Fundacja jako główny cel stawia "wspieranie rodzin, jako naturalnego i najważniejszego środowiska wychowawczego dla człowieka". Na kampanie billboardowe sprzeciwiające się aborcji i rozwodom organizacja w 2021 roku przeznaczyła aż 27 mln złotych.
Na cele fundacji ogromny wpływ mają osobiste poglądy tajemniczego miliardera. Przedsiębiorca często opowiada o swojej ogromnej wierze i nawróceniu. Odbierając nagrodę diecezji opolskiej Hyacinthus Opoliensis dla osób, które "znacząco przyczyniły się do rozwoju duchowego i kulturowego Śląska”, powiedział: „Jestem na 12. miejscu na liście najbogatszych Polaków, a chciałbym być na pierwszym wśród tych naprawdę najbogatszych, co gromadzą skarby nie tu, na ziemi”. W nielicznych wywiadach przyznawał, że przed nawróceniem zmagał się z uzależnieniem od używek.

Firma Eko-Okna oraz fundacja Fundacji Nasze Dzieci wyróżniają się na rynku niesamowitym rozmachem, jeżeli chodzi o kampanie reklamowe i promocję. Kontakty z kontrahentami na pewno ułatwi im inwestycja powiatu raciborskiego, czyli przebudowa dróg i mostów wokół zakładu w Kornicach. Inwestycja warta jest 49,46 mln zł, a sfinansowana zostanie w większości z dotacji 49 mln zł przekazanej przez poprzedni rząd w ramach programu Polski Ład.

"Kocham, więc nie muszę się bać :)"

Parę tygodni temu pisaliśmy, że na ulicach polskich miast pojawiły się billboardy z tajemniczym napisem "Bóg cię kocha! Wielka z tego jest radocha." Teraz do kolekcji kolorowych banerów z dziecięcym fontem dołączył plakat "Kocham, więc nie muszę się bać :)". Według różnych danych billboardów w kraju może być nawet 2,5 tysiąca.

Billboard mateusza kloska

Może Cię zainteresować:

"Bóg cię kocha! Wielka z tego jest radocha." Billboardy miliardera z Raciborza powróciły

Autor: Arkadiusz Szymczak

04/11/2024

Karol Nawrocki Raciborz

Może Cię zainteresować:

"Obywatelski" kandydat PiS na prezydenta Karol Nawrocki dał w Raciborzu do zrozumienia, że nie podpisze ustawy o języku śląskim

Autor: Katarzyna Pachelska

28/11/2024

Raciborz w latach 30

Może Cię zainteresować:

Racibórz na zakręcie historii. Film z 1939 roku, czyli kajakiem po Odrze przez piękne śląskie miasto [WIDEO]

Autor: Tomasz Borówka

29/11/2024

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon