Będzie to pierwszy premierowy spektakl w 79. sezonie artystycznym Opery Śląskiej. Opowieść o zdradzonej przyjaźni i niespełnionej miłości osnuta jest na prawdziwej skrytobójczej śmierci Gustawa III w 1792 roku.
Premiera "Balu maskowego" w Operze Śląskiej w Bytomiu
Spektakl łączy w sobie wątki sensacyjne i romantyczne, nasycone emocjami wspaniale wyrażonymi w muzyce. Dramaturgiczny rozmach, bogactwo arii, mistrzowskie sceny zbiorowe – to wszystko sprawia, że Verdiowskie dzieło przypadnie do gustu nawet najbardziej wyrafinowanym odbiorcom - obiecują w Operze Śląskiej.
Więcej o odnowionej Operze Śląskiej:
- Opera Śląska wróciła do domu. Artyści wystąpili na scenie w Bytomiu po dwóch latach przerwy
 - Oto Opera Śląska w Bytomiu po wielkim remoncie. Zabytkowy gmach znów wygląda spektakularnie
 
Spotykają się tu dwa światy: ustalonych reguł i hierarchii oraz nieokiełznanej natury i niewidzialnych Sił. Tu ujawnia się to, jak groźne konsekwencje dla realnego świata może mieć sama myśl lub zamiar, nawet bez jego realizacji. Sam potencjał zawarty w pragnieniu, bez jego spełnienia – może okazać się siłą sprawczą zdarzeń katastrofalnych w skutkach. Treść libretta rozumiana w ten sposób staje się niemal przestrogą. Anna Wieczur – reżyserka zadaje pytania o nieprzewidywalny los: czy zdarzenia przebiegają w określony sposób, ponieważ bohaterowie są marionetkami w rękach przeznaczenia? Czy też wiedza o przeznaczonym im losie determinuje ich zachowania?
- Podczas przygotowań do spektaklu moją uwagę przykuły słowa Ulryki skierowane do Gustawa, który dla zabawy przyszedł do niej po wróżbę: „Jeśli kto wyzywa swój los zuchwale, musi za zniewagę odpokutować.” Ma to swoje konsekwencje zawarte w przebiegu akcji, ale wypływają z tego również konsekwencje inscenizacyjne. Od momentu, w którym Gustaw po raz pierwszy dotknie świata wróżb i przepowiedni, otworzy się na nie i je do siebie przywoła, nie ma już od tego powrotu – mówi Anna Wieczur, reżyserka opery.
W obsadzie najnowszej inscenizacji Opery Śląskiej zobaczymy i usłyszymy solistów Opery Śląskiej: Annę Wiśniewska-Schoppę, Annę Borucką, Martę Huptas, Ruslanę Koval, Gabrielę Legun, Łukasza Załęskiego, Stanislava Kuflyuka, Adama Woźniaka, Bogdana Kurowskiego, Zbigniewa Wunscha oraz zaproszonych gości: Małgorzatę Walewską, Wiolettę Chodowicz czy Matheusa Pompeu – laureata Międzynarodowego Konkursu Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Bytomiu w 2019 roku.
Więcej informacji: www.opera-slaska.pl
REALIZATORZY:
- Kierownictwo muzyczne: Tomasz Tokarczyk
 - Reżyseria: Anna Wieczur
 - Scenografia: Matylda Kotlińska
 - Kostiumy: Anna Chadaj
 - Choreografia: Izadora Weiss
 - Projekcje: Stanisław Zaleski
 - Światło: Katarzyna Łuszczyk
 - Kierownik chóru: Krystyna Krzyżanowska-Łoboda
 - Kierownik baletu: Grzegorz Pajdzik
 - Asystent reżysera: Bernadeta Maćkowiak, Anna Przedpełska
 - Inspicjent: Jadwiga Bacik, Krystyna Siedlik
 
OBSADA:
- Król Gustaw: Matheus Pompeu / Łukasz Załęski
 - Amelia: Wioletta Chodowicz / Anna Wiśniewska-Schoppa
 - Renato: Stepan Drobit / Stanislav Kuflyuk / Mateusz Michałowski / Adam Woźniak
 - Ulryka: Anna Borucka / Małgorzata Walewska
 - Oskar: Marta Huptas / Ruslana Koval / Gabriela Legun
 - Horn: Bogdan Kurowski / Grzegorz Szostak
 - Ribbing: Zbigniew Wunsch
 - Sędzia Najwyższy: Maciej Komandera / Adam Sobierajski
 - Krystian: Kamil Zdebel / Adam Woźniak
 - Służący Amelii: Michał Bagniewski
 

      Może Cię zainteresować:
Zimowa plenerowa parada z Mikołajem już w niedzielę 10 grudnia 2023 r. w Bytomiu
      Może Cię zainteresować:
            
      