Dreamlinerem z Pyrzowic do Warszawy w klasie biznes za 100 zł. Paweł Kunz radzi, jak złapać takie okazje

Boeing 787 Dreamliner to perła w koronie floty powietrznej PLL LOT. Wozi pasażerów na najdłuższych trasach, np. turystów na Dominikanę czy do Tajlandii. Tego luksusu można zaznać, jak się okazuje, również na krajowych trasach, na przykład z Katowic do Warszawy, i to za cenę niższą niż bilet na Pendolino. Paweł Kunz, dziennikarz i ekspert rynku turystycznego, mieszkający w Tychach, radzi, jak się załapać na taką atrakcję. Wbrew pozorom, nie trzeba mieć żadnych znajomości.

Pawła Kunza poniedziałkowa (17 kwietnia 2023) podróż na trasie Katowice Pyrzowice - Warszawa Okęcie. Nie żadnym wąskokadłubowym malutkim samolocikiem, ale wypasionym LOT-owskim Dreamlinerem. I to jeszcze w klasie biznes.

"- Paweł, wait/co/jak, krajówka na wide-body, niemożliwe?!" Cóż, niemożliwe nie istnieje - droczy się Paweł Kunz.

Samolot w cenie niższej niż Pendolino

Wyobraźcie sobie, że jesteście "casual travelers" i potrzebujecie dostać się w poniedziałek ze Śląska do Warszawy. Na pozór oczywistym wyborem jest kolej, czyli nasze PKP: najczęściej wybieracie Pendolino, płacąc za bilet Katowice-Warszawa blisko 200 zł lub łapiecie tani pociąg IC, w którym za bilet zapłacicie około 70 zł. Podróż trwa od 2,5 h do nawet ponad 4 h, gdy trasa wiedzie przez Częstochowę czy inny Radom. Alternatywą jest także samochód.

- Wyobraźcie sobie, że można inaczej - przekonuje Paweł Kunz. - Są takie daty i momenty, gdy nasz narodowy przewoźnik PLL LOT wrzuca do systemów rezerwacyjnych bilety na połącznie Katowice-Warszawa w cenie niższej niż Pendolino, a niekiedy nawet niższej niż IC! Czas przelotu "na czysto" to niecałe 30 minut. Ale nie zapominajcie (to minus) o czasie niezbędnym na dojazd na/z lotnisko oraz procedury: kontrola bezpieczeństwa, check-in. Na plus: cała reszta i komfort podróży. Na powyższej trasie (sprawdzone osobiście, wielokrotnie) overall czas podróży z centrum Katowic do centrum Warszawy jest zbliżony - tłumaczy Paweł Kunz.

Na takiej krótkiej trasie jak Katowice-Warszawa zdarza się (rzadko, ale jednak), że połączenie obsługuje... Boeing 787 Dreamliner. Tak, szerokokadłubowa maszyna, która najczęściej lata na najdłuższych trasach międzykontynentalnych, do Azji czy Ameryki. - Te wszystkie fikołki, ekrany, cisza na pokładzie, multum różnic między lowcostami typu Ryanair i podróżą szerokokadłubowcem. I że taka informacja nie jest z kategorii tajne-łamane-przez-poufne, bilety są w sprzedaży na stronie PLL LOT, każdy "casual traveler" może je kupić - zdradza sekret swojej podróży Dreamlinerem tyski podróżnik.

Każdy może je kupić, bo bilety mogą być wręcz tanie. Jak to zrobić? - Przy odrobinie szczęścia można trafić bilet w klasie premium economy lub wręcz w klasie biznes (tylko+30 zł do ceny biletu!), a sam bilet, kupowany m.in. przez francuskie, norweskie czy austriackie OTA (online travel agency), kosztuje symboliczne kilkadziesiąt zł i zamieniacie swojskie "Poczekaj Kurde Poczekaj" (PKP) na pokład samolotu - radzi Paweł Kunz.

Gdzie szukać informacji o takich strzałach? Strony typu aeroroutes.com, fora branżowe (PL i ENG), serwisy zajmujące się publikowaniem ofert lotniczych (na przykład Fly4free.pl), grupy na FB, Instagram, krewni-i-znajomi-królika.

Jak można kupić taki bilet? Normalnie, na stronie LOT. Lub, przy chęci zbicia ceny do minimum - i odrobinie magii - za kilkadziesiąt zł (vide Skyscanner, Trip.com);

Przebazowanie Dreamlinera to szansa na ciekawą atrakcję

Skąd się wziął Boeing 787 Dreamliner na trasie krajowej? To tak zwane przebazowanie samolotu, zdarzały się już trasy typu Gdańsk-Poznań czy Kraków-Warszawa.

- Kogo spotkałem na pokładzie podczas lotu do Warszawy? - opowiada Paweł Kunz. - Trochę znajomych plus sporo osób "zajawionych" lataniem, które specjalnie przyjechały do Katowic, aby przelecieć się B787 na krajówce. Sądząc po rozmowach i robionych zdjęciach, dla części podróżnych była to okazja/prezent dla dziecka ("Synku, patrz jakim samolotem lecimy!"). Ale przeważali zwykli podróżni, z których część była BARDZO zdziwiona, gdy weszła na pokład i zobaczyła te wszystkie ekrany, fotele i miejsce. W sumie: może to jest sposób, aby empirycznie móc przekonać się, jaka jest różnica między liniami niskokosztowymi i regularnymi? - Niekiedy wystarczy obserwować stronę danego przewoźnika, aby móc złapać tego typu perełkę i za cenę "2x duża pizza + cola" móc odbyć BARDZO nietuzinkową podróż - podsumowuje Paweł Kunz.

Turkish Airlines

Może Cię zainteresować:

Dlaczego LOT bał się Turków w Pyrzowicach? „Bo zaniedbał to lotnisko i nie ma nad nim kontroli"

Autor: Michał Wroński

31/03/2023

Wizz Air - zdjęcie poglądowe

Może Cię zainteresować:

Kolejne zablokowane połączenie z Pyrzowic. ULC zwleka z wydaniem zgody na loty do Erywania

Autor: Arkadiusz Nauka

06/04/2023

Daniel olbrychski garnitury bytom

Może Cię zainteresować:

Marcin Nowak: Garnitury i kiełbasa kontra Artur Rojek i woda mineralna. Kto więcej dał śląskiemu brandingowi?

Autor: Marcin Nowak

02/04/2023

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon