Wyłączenie tunelu w Lalikach, to – jak informują w GDDKiA – kolejny etap prac przygotowawczych do pełnego otwarcia tzw. obejścia Węgierskiej Górki, czyli jednej z kluczowych inwestycji drogowych w południowej Polsce.
- Celem tych działań jest zapewnienie sprawnego i bezpiecznego funkcjonowania nowoczesnego systemu zarządzania ruchem – podkreślają w GDDKiA.
Zamkną tunel w Lalikach. Kierowców czekają objazdy
Jednak zanim będzie sprawnie i bezpiecznie, to będą utrudnienia. Od 28 lipca, przez cztery tygodnie, kierowców czekają objazdy. Tych kierujących samochodami ciężarowymi o masie 15 ton dość uciążliwe objazdy. W GDDKiA zalecają trasę przez Cieszyn.
- Dla jadących z północy Polski pierwsze oznakowanie o zamknięciu tunelu ustawione będzie na węźle Bielsko-Biała Komorowice. Następne znaki ustawione będą na rondzie w Milówce oraz na węźle Laliki. Z kolei pojazdy wjeżdżające na S1 od strony Słowacji otrzymają informację o możliwości zawrócenia w rejonie granicy państwa. W obu przypadkach trasa objazdu przebiega przez obszar Słowacji i Czech, aż do granicy państwa w Cieszynie – tłumaczą w GDDKiA.
Samochody o masie do 15 ton będą mogły korzystać z objazdu między węzłami Laliki i Rajcza, z wykorzystaniem drogi gminnej w Lalikach, w starym przebieg DK69.

Otwarcie obejścia Węgierskiej Górki jeszcze w 2025 roku
Droga ekspresowa S1 to – jak zaznaczają w GDDKiA - kluczowy element komunikacyjny. Jest ona częścią VI korytarza Transeuropejskiej Sieci Transportowej łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej. Powstający nowy odcinek trasy, od Przybędzy do Milówki, zlokalizowany jest na terenie gmin Radziechowy Wieprz, Węgierska Górka i Milówka.
- Droga ekspresowa S1 przebiega u podnóża i na wschodnich wzniesieniach Beskidu Śląskiego. Powstało na niej pięć estakad (w tym o długości prawie 1 km w Węgierskiej Górce nad ul. Zielona Górna i ul. Zieloną) i trzy mosty o łącznej długości 2,3 km oraz dwa, dwunawowe tunele o łącznej długości ponad 1,8 km. Pierwszy z tuneli, o długości ok. 830 m, powstał na północnej części trasy w stoku Barania Góra. Drugi, o długości ok. 1000 m, zlokalizowany jest bliżej Zwardonia, w stoku Białożyński Groń – wyliczają w GDDKiA.
Otwarcie tzw. obejścia Węgierskiej Górki planowane jest na IV kwartał 2025 r.

Może Cię zainteresować:
Naprawiono wiadukt na trasie S1 w Mierzęcicach. Uszkodziła go płonąca ciężarówka

Może Cię zainteresować: