Budowa odcinka S1 Kosztowy – Bieruń nabiera tempa. Postęp prac na 26%

Budowa odcinka ekspresówki S1 Kosztowy – Bieruń nabiera tempa, choć na razie jest mniej zaawansowana niż inne fragmenty tej strategicznej trasy. To kolejny krok w tworzeniu spójnego korytarza komunikacyjnego, który połączy Śląsk z Małopolską i dalej z południem Europy.

Kosztowy – Bieruń: prace na 26%

Na odcinku Kosztowy – Bieruń roboty rozpoczęto w lutym 2025 roku. Obecnie ich zaawansowanie wynosi 26%. W ostatnich tygodniach prowadzone były prace drogowe i mostowe – wykonywano nasypy, roboty bitumiczne, a także zbrojenie, deskowanie i betonowanie obiektów. Ten fragment obejmuje budowę dwóch węzłów drogowych (Kosztowy II i Lędziny), dwóch MOP-ów (Lędziny Wschód i Lędziny Zachód) oraz aż 12 obiektów inżynierskich. Choć do zakończenia inwestycji jeszcze daleko, już teraz nie ma wątpliwości, że będzie to kolejny kluczowy element całej S1.

Dlaczego S1 jest tak ważna?

Droga ekspresowa S1 to jeden z najważniejszych szlaków komunikacyjnych południowej Polski. Łączy granicę w Zwardoniu z autostradą A1 w Pyrzowicach, tworząc korytarz transportowy między Śląskiem, Małopolską a Europą. Dla mieszkańców regionu oznacza to bezpieczniejszą i szybszą podróż, odciążenie ruchu lokalnego oraz lepsze warunki dla transportu ciężarowego. S1 jest też częścią międzynarodowej sieci TEN-T, co podkreśla jej znaczenie gospodarcze.

Dankowice – Bielsko-Biała Hałcnów: finał w grudniu

Na odcinku Dankowice – Hałcnów prace są już na finiszu – zaawansowanie wynosi ponad 90%, a otwarcie planowane jest w grudniu 2025. To blisko 12 km nowej drogi, która odciąży ruch z DK1 i połączy się z istniejącą S52 w stronę Cieszyna. Ten fragment ma ogromne znaczenie dla kierowców z Podbeskidzia, którzy zyskają szybszy i bezpieczniejszy dojazd do Bielska-Białej.

Beskidy: obejście Węgierskiej Górki już otwarte

Niedawno oddano do ruchu odcinek S1 Przybędza – Milówka, zwany obejściem Węgierskiej Górki. To inwestycja wyjątkowa – ze względu na trudny, górski teren i konieczność budowy tuneli oraz estakad. Dzięki niej kierowcy unikają korków w dolinie Soły, a podróż przez Beskidy stała się płynniejsza i bezpieczniejsza.

Modernizacja: nowa nawierzchnia na odcinku do Pyrzowic

Niedawno też przeprowadzono modernizację ważnego, istniejącego fragmentu S1. Na odcinku Podwarpie – Lotnisko zakończono wymianę nawierzchni, co znacząco poprawiło komfort jazdy i bezpieczeństwo. Świadczy to o tym, że inwestycje dotyczą nie tylko nowych budów, ale też utrzymania i podnoszenia jakości już istniejącej infrastruktury.

Budowa odcinka Kosztowy – Bieruń to tylko fragment S1, ale fragment ważny. W połączeniu z kończonym fragmentem w Dankowicach, nowym obejściem Węgierskiej Górki i istniejącymi już odcinkami w Zagłębiu tworzy się spójna, nowoczesna trasa. S1 staje się kręgosłupem komunikacyjnym południa Polski, który już zmienia codzienność kierowców, a wzmocni też gospodarkę regionu.

Budowa nowego odcinka trasy S1 Dankowice – Bielsko–Biała Hałcnów jest na ukończeniu

Może Cię zainteresować:

Nowy odcinek S1 do Bielska-Białej Hałcnowa niemal gotowy. GDDKiA zapowiada otwarcie jeszcze w grudniu

Autor: Tomasz Borówka

07/11/2025

Nowy odcinek S1. Tak wygląda obejście Węgierskiej Górki jesienią

Może Cię zainteresować:

Kluczowy odcinek S1 w Beskidach otwarty od dziś! Obejście Węgierskiej Górki daje nam wygodne połączenie z południem Europy

Autor: Tomasz Borówka

23/10/2025

S1 Podwarpie Pyrzowice

Może Cię zainteresować:

Trasa S1 po liftingu. Nowa nawierzchnia na kluczowym odcinku drogi ekspresowej

Autor: Maciej Poloczek

27/10/2025

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon
Reklama